Kan jag använda presentkort online?
Just nu är våra presentkort anpassade till våra fysiska butiker. Vi förstår såklart att många inte har möjlighet att ta sig till någon av våra butiker och ber dig då att kontakta oss direkt på kundsupport@design-only.se så ska vi se till att just ditt presentkort fungerar online.

Kan jag köpa presentkort online?
Ja, det kan du. Sök bara på "presentkort" längst upp i sökfältet så kommer du hitta direkt till våra presentkort. Det enda du behöver göra är att välja vilket belopp du vill ha så skickar vi hem presentkortet direkt till dig. 

Hur mycket har jag i bonus?
Om du har bonus som du kan nyttja så ligger den automatiskt och väntar på dig i kassan i våra butiker. Vid varje bonustillfälle så skickas antingen ett mail eller ett påminnelse-sms till alla som då erhåller bonus. Om din e-post inte finns registrerad behöver vi be dig kontakta vår kundservice som då hjälper dig att komma igång.

Samlar jag bonus vid varje köp?
Du samlar automatisk bonus vid varje köp hos oss, både när du handlar online och i fysisk butik. Det enda du behöver göra när du handlar online är att fylla i din registrerade mailadress i kassan så kommer du automatiskt att samla bonus. Är du osäker på vilken mailadress du registrerat så ber vi dig maila oss på kundsupport@design-only.se eller ringa direkt till någon av våra butiken så kan vi kolla upp detta för dig. När du handlar i butik behöver du bara visa upp din legitimation så kommer du att registrerar vi ditt köp och du kommer då att samla bonus.

Kan jag nyttja min intjänade bonus online?
Just nu är vårat bonussystem anpassat till våra fysiska butiker. Vi förstår såklart att många inte har möjlighet att ta sig till någon av våra butiker och ber dig då att kontakta oss direkt på kundsupport@design-only.se så ska vi se till att just din bonus fungerar online.

Hur länge har jag öppet köp online?
Öppet köp och bytesrätt online gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.

När får jag varorna som jag har beställt?
Våra leveranstider kan komma att påverkas på grund av rådande läge med Covid-19. Vi hoppas du har förståelse för detta.

Du kommer få ett meddelande när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket är inom 3–5 vardagar efter att du lagt din order hos oss. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en leveransbekräftelse. Därefter tar det 1–2 vardagar för posten att leverera det till ombudet.

Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Du kan returnera (även byta) varor köpta på design-only.se både online och i våra fysiska butiker. Om ni väljer att returnera online tillkommer en kostnad på 49kr, allt för att vi vill värna om miljön och att så många som möjligt returnerar i fysisk butik. Om du däremot byter en vara så står vi för fraktkostnaderna av den nya varan.
Vill du returnera/göra ett byte online använder du fraktetiketten och returblanketten som medföljde din order. Fyll i uppgifterna på returblanketten (tänk på att texta tydligt!), packa i ordning och tejpa igen paketet ordentligt, klistra på fraktetiketten och lämna in hos DHL-ombud. Använd om möjligt originalemballaget vid returer och byten online.
Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan samt följesedeln till valfri D.O. Design Only-butik. För att en retur eller ett byta ska godkännas måste din orderbekräftelse kunna visas upp, varan måste vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.

Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 3-5 dagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om du använt Klarna och förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in ditt Klarna Konto och ändra status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort.

Är sortimentet online likadant som i era butiker?
Sortimentet kan skilja sig mellan våra fysiska butiker och online, precis som sortimentet kan skilja sig mellan våra butiker. 

Varför kan jag inte kombinera två rabattkoder? 
Tyvärr går detta inte att göra för tillfället och detta är någonting vi jobbar på och förhoppningsvis ska detta fungera inom kort. 

Tveka inte på att höra av dig till oss vid ytterligare frågor eller funderingar!